علمی

۸ راه برای بهبود رزومه‌ی خود

در زمان تنظیم رزومه‌ی خود به چه نکاتی توجه می‌کنید؟

تا حالا به این موضوع فکر کردین که یک رزومه‌ی خوب چه تأثیری در انتخاب‌ شدن شما برای شغل مورد نظر داره؟

با ما همراه باشید تا در این پست با چند نکته‌ی مهم برای تقویت رزومه آشنا بشیم.

 

نوشتن رزومه

۱. برای آینده بنویسید نه گذشته

اهداف شغلی فعلی شما، همیشه باید تعیین‌کنند که کدام بخش از داستان خود را برجسته‌کنید و کدام را به‌حداقل‌برسانید. نکته‌ی کلیدی این است که به تجربیات و دستاوردهایی که به هدف شما مربوط می‌شود، تأکید کنید‌.

۲. کلمات کلیدی مهم را یکپارچه کنید.

اگر از کلمات کلیدی مناسب استفاده نکنید، رزومه‌ی شما توسط سیستم‌های ردیابی الکترونیکی متقاضی، نادیده گرفته‌می‌شود حتی اگر شما کاندیدی ایده‌آل باشید. برای کمک به شناسایی مهم‌ترین و به‌روزترین کلمات کلیدی، به پست‌های شغلی آنلاین و رسانه‌های اجتماعی مراجعه کنید.

۳. عامل شگفت‌انگیز خود را به نمایش بگذارید.

مهم‌ترین چیزهایی که کارفرمایان باید بدانند تا شما را کاندیدی تاثیرگذار بدانند، چیست؟

به آن عامل شگفت‌انگیز می‌گویند. اطلاعات سریعی که دستاوردهای شما را برجسته می‌کند و به‌طور برجسته در سراسر رزومه‌ی شما ظاهر می‌شود.

۴. هدف را با یک خلاصه جایگزین کنید.

با بیان‌کردن یک هدف، شما به کارفرمایان می‌گویید که از آن‌ها چه می‌خواهید و صادقانه بگویم، آن‌ها اهمیتی نمی‌دهند؛ به همین دلیل، خلاصه‌ای حرفه‌ای که تجربه و دستاوردهای مهم شما را برجسته می‌کند جایگزین اهداف در رزومه‌های مدرن شده‌است.

۵. مختصر و مفید بنویسید.

هر کلمه باید در یک رزومه‌ی مدرن، حساب‌شده به‌کار رود. اعداد، یک شاخص قابل اندازه‌گیری از عملکرد شما ارائه می‌دهند؛ بنابراین در صورت امکان از ارقام و درصد برای افزودن اعتبار به رزومه‌ی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که زیاده‌روی نکنید.

۶.  اطلاعات تماس خود را به‌نمایش درآورید.

از این طریق، مدیران پرمشغله‌ی استخدام می‌توانند به‌راحتی با شما تماس بگیرند. فقط یک شماره‌ی تلفن (بهتر است که تلفن همراه باشد) و یک آدرس ایمیل بنویسید. آدرس پستی کامل خود را حذف کنید؛ شهر، ایالت و کد پستی شما کافی است.

 

hal gatewood tZc3vjPCk Q unsplash

۷. قابلیت تندخوانی رزومه‌ی خود را افزایش دهید.

پاراگراف‌های کوتاه حداکثر سه یا چهار خطی بنویسید. اگر چیزهای بیشتری برای گفتن دارید، یک پاراگراف به اضافه کنید. برای ایجاد تنفس بین پاراگراف‌ها فضای خالی اضافه کنید.

۸. به رزومه‌ی خود پیوست بیفزایید.

نمودارها، جداول، تصاویر و نمادها می‌توانند افزوده‌های ارزشمندی برای رزومه‌ی شما باشند و به برجسته‌ترشدن آن کمک کنند. قبل از انجام این کار اطمینان یابید که طراحی شما با هنجارهای صنعت مربوط به رشته‌ی شما مطابقت دارد.

 

 

گردآورنده: مهرناز آجوربندی

ویراستار: فاطمه دهقان

 

منبع: Forbes

 

همچنین بخوانید: انتخاب بهترین روش تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا